Главная Блог МІСТА - БРЕНДИ

МІСТА - БРЕНДИ

Здавалося б, простіше знайти, припустимо, унікальну рису одного міста, ніж всієї країни, проте ж воістину яскравих рішень в цій області історія брендингу знала не так вже й багато. Останнім часом все більше міст замислюються про власну айдентику, яка дозволила б залучити в місто якомога більше грошей і дала б привід для гордості й самоідентифікації жителям.

Ми підібрали найяскравіші приклади брендів міст світу і звісно ж, України.

Нью-Йорк. 

Один з найвдаліших у світі прикладів брендингу міста - це логотип I Love NY, створений в 1977 році дизайнером Мілтоном Глейзером. Три чорних букви і червоне круглобоке серце були частиною рекламної кампанією штату (а не міста) Нью-Йорк, розробленою агентством Wells Rich Greene на замовлення Департаменту Комерції штату Нью-Йорк. Глейзер, дизайнер, залучений до роботи над цим проектом, був упевнений, що кампанія триватиме всього пару місяців, і зробив логотип безкоштовно. Тому, власне, особливо не напружувався. Однак простенький знак став графічним образом Нью-Йорка, частиною культури і вельми прибутковим бізнесом.

Мілтон Глейзер так і не отримав грошей за цю роботу, оскільки спочатку погоджувався на безоплатне створення логотипу.

нью йорк

Лас-Вегас.

 Інший вкрай вдалий приклад - слоган для Лас-Вегаса, придуманий агентством R & R Partners. Знаменита фраза "What Happens In Vegas, Stays In Vegas" ("Що відбувається в Вегасі, залишається у Вегасі") в оригіналі звучить як "What Happens Here, Stays Here" ("Що відбувається тут, залишається тут").

R & R Partners змусило всю Америку - від простого вантажника до першої леді США Лори Буш - вимовляти слоган, який вони придумали для рекламної кампанії Лас-Вегаса. Кампанія завершилася в 2003 році, а фраза залишилася і досі працює на місто.

Щорічно Лас-Вегас відвідує 37,5 мільйонів туристів. Щоночі гості заповнюють 135000 кімнат в готелях. Історично сформований образ міста працює без перебоїв. Найавторитетніше спеціалізоване видання Advertising Age назвала цю кампанію "культурним феноменом". Про неї з великим задоволенням писали і розповідали провідні ЗМІ Америки. У 2006 році Only in Vegas стала кращою рекламною кампанією США за версією USA Today.

вегас

Амстердам. 

Всі шанси повторити успіх кампанії I Love NY має кампанія "I AmSterdam", яка обіграє в своєму слогані / логотипі англійську граматичну конструкцію I Am - "Я є". Ємне і глибоке вираження вказує на те, що Амстердам - це люди, які в ньому є. Постійно живуть і приїхали побачити місто. І в кожній людині, що побувала у ньому, є частина вільного і веселого Амстердама.
Логотип втілений у "вуличній скульптурі", сумках, футболках та іншій сувенірній атрибутиці.

амстердам

Порту.

У 2014 році агентство White Studio розробило айдентику для другого за величиною міста Португалії - Порту. Надихнувшись естетикою плитки азулежу, якою прикрашені палаци, церкви, фасади та інтер'єри португальських будинків, дизайнери розробили понад сімдесят лінійних іконок. Кожен житель бачить своє місто по-різному. Саме з цієї різниці сприйняття одного міста складається набір іконок, які згодом можуть абсолютно різними шляхами взаємодіяти один з одним, а також складатися в один великий патерн, відтворюючи тим самим місто, яке для всіх таке різне.

порту

Гельсінкі. 

Айдентика Гельсінкі дуже самобутня, легко запам'ятовується і безпомилково впізнається. Щит логотипу і фірмова графіка натхненні гербом міста, а палітра - місцевою природою, архітектурою, транспортом і визначними пам'ятками. Доповнює це все фірмовий шрифт, досить стриманий в загальних рисах, але з цікавими деталями, що додають йому жвавості.

хельсинки

Львів.

Сьогодні у Львові сформовано туристичний бренд міста - як культурної столиці України.

За останні роки туристичний потік у місто збільшився в рази і Львів в середньому приймає мільйон гостей на рік. Серед іноземців найчастіше відвідують - туристи з Польщі, Австрії, Німеччини, Білорусі, Туреччини. Крім того, не менш важливу роль у формуванні бренду грають культурні заходи і розвинена інфраструктура міста. Щороку проводяться локальні і міжнародні фестивалі - кіно-музичні-етнографічні та інші формати, за статистичними даними на кожен міський фестиваль приїжджають близько 10 тис.чол. Розвинена інфраструктура - також важливий фактор для туристичного потенціалу, що характеризує девіз «Львів - відкритий для світу».

львів

Одеса.

"Одесса – не первый, но и не второй город в нашей стране..." Одесская пословица.

"Жемчужина у моря", "Південна Пальміра" - мабуть, найточніші вирази враження про Одесу. При слові "Одеса" у багатьох відразу виникає багато бурхливих приємних асоціацій і спогадів. В першу чергу, завдяки одеситам, яких знає весь світ. 

Міська влада Одеси відразу ж порекомендувала «всім зацікавленим у розвитку туристичної галузі» почати використовувати новий логотип всюди, де тільки можна. І його відразу ж стали розміщувати у великих формах (бронзовий пам'ятник якоря, нескінченні варіанти фонових написів «Я [якір] Одесу»), в промо і на офіційному туристичному ресурсі міста. 

одесса

Київ.

Київ - місто, де все починається. Столиці потрібен власний бренд, особливо якщо це столиця, яка ось-ось мала прийняти тисячі туристів на Євро-2012. Тоді серед двох переможців обрали бренд від Андрія Федоріва.

У логотипі «Київ - місто, де все починається» чотири графічних елемента, що означають символи Києва. Синя крапля - річка Дніпро. Зелений каштан - місто-парк, зв'язок з природою. Жовтий купол - центр православного паломництва з безліччю храмів. Червоне серце характеризує Київ як добре, гармонійне і комфортне для життя місто, позбавлене урбаністичної агресії мегаполісів. У четвертий символ в компанії Федоріва вклали і містику Києва.

киев

Звичайно, міста і країни можуть чудово існувати і без будь-якої айдентики. Особливо, якщо у них є історія, яку діти по всьому світу проходять ще в школі. Якщо такої історії немає, то яскравий образ, який працює через різні канали, дійсно може як залучити туристів, так і викликати гордість у місцевих.
Проте, з прикладів помітно, що при розробці, як правило, спрацьовує сміливість і нестандартні підходи, натхненні національними або міськими особливостями. Так територія і привертає до себе увагу, і запам'ятовується, як щось особливе.